דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירות פנים ארגוני - מי ארז את המצנח שלך? 

מאת    [ 23/06/2009 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 4153 פעמים ]


שירות פנים ארגוני - מי ארז את המצנח שלך?

מקור: אינטרנט עריכה והתאמה: סמדר ויינשטיין

כאשר אנו רוצים להמחיש מהי חשיבותו של השרות הפנים ארגוני ועד כמה העובד אשר נותן את השרות רגיש לקבלת משוב, אנו מספרים את הסיפור הבא:

צ?רלס פלומב היה טייס קרבי בצי האמריקני במלחמת וייטנאם. לאחר 75 משימות, מטוסו רוסק ע"י טיל קרקע אוייר. פלומב הפעיל את כיסא המפלט וצנח לתוך טריטוריה עויינת. הוא נשבה ונכלא במחנה שבויים וייטנאמי- קומוניסטי במשך שש שנים. הוא שרד ושוחרר, והיום הוא מרצה על הלקחים שהפיק מחוויותיו שם.

יום אחד, כאשר ישבו פלומב ורעייתו במסעדה, ניגש אליהם אדם משולחן אחר ואמר:
"אתה מר פלומב, נכון? במלחמת וייטנאם הטסת מטוסי קרב מנושאת המטוסים ?קיטי הוק?.
אלוקים אדירים, איך אתה יודע? שאל פלומב.

"אני הוא זה שקיפל וארז את המצנח שלך".

נשימת פלומב נעתקה, מרוב פליאה והכרת תודה.

האדם לחץ את ידו ואמר: "זה כנראה הצליח!". פלומב אישר.
"ועוד איך! אילו נכשל המצנח, לא הייתי כאן היום".

באותו לילה לא הצליח פלומב להירדם. "כל הזמן הרהרתי באדם ההוא, תהיתי איך נראה אז במדי חיל הים: כובע לבן, סינר אחורי ומכנסיים רחבות. תהיתי בכמה הזדמנויות בטח ראיתי אותו ולא אמרתי אפילו ?בוקר טוב, מה שלומך?? או מילה כלשהי, שהרי אני הייתי טייס קרבי, והוא היה סתם מלח פשוט."

פלומב חשב על השעות הרבות שבהן ישב המלח ליד שולחן עץ ארוך, במעמקי הספינה, משלב בקפידה את שכבות הבד ומארגן את הרצועות, מחזיק בידיו את גורלם של אנשים שאינו מכיר.

היום, פלומב שואל את הקהל: "מי אורז את המצנח שלך?" לכל אחד יש מישהו שמספק לו את מה שהוא צריך כדי להגיע לסוף היום בשלום. פלומב מציין גם שהיה זקוק להרבה סוגי מצנחים כאשר מטוסו יורט: מצנח פיזי, מצנח קוגניטיבי, מצנח רגשי ומצנח רוחני. את כל אלה ניצל פעמים רבות עד תום לפני שהגיע כעבור שנים, לחוף מבטחים. לפעמים, שקועים באתגרים היומיומיים שהחיים מציבים לנו, אנו מפספסים את מה שחשוב באמת.

ומי קיפל לך את המצנח היום? לאחר קבל שרות פנימי מעמית לעבודה אנו אנו שוכחים להגיד לו : תודה !
מדלגים על הזדמנויות לברך במילה טובה אדם שקרה לו משהו נפלא, להחמיא, לתת משוב חיובי ( מחמאה ברגע..) או סתם להיטיב למישהו.

אז אל תשכחו להגיד פשוט - תודה!


סמדר ויינשטיין מנחה ומומחית למצוינות בשירות בעלת וותק של 15 שנות הדרכה ויעוץ בתחום. משנת 2004 בעלת חברה עצמאית לייעוץ ויזמית ומקימת אתר השירות הישראלי http://www.c-service.co.il ,המארח 18,000 מנהלים ומנהלות קבועים ותורם לשיפור השירות בישראל. מרצה בכנסים ומאמנת מבוקשת בתחום .מנהלת קורסים וסדנאות למנהלים ונותני שירות בחברות וענפים שונים.עוסקת במתן יעוץ להקמה וניהול מוקדי שירות והנחייה לתהליכי " אל כשל " בתלונות לקוחות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב